torsdag 4. mars 2010
Det å bli mamma har vært en kjempestor kreativ inspirasjon. Både når det gjelder foto, interiør på barnerom, barneklær og kontakt med andre kreative mammaer.

Foto:
Jeg er veldig glad jeg gikk i anskaffelse av et digitalt speilreflekskamera den sommeren Lillegutt lå i magen. I løpet av hans første leveår tror jeg jeg tok ca 8000 bilder av ham, stakkars  liten :)
Bildene har blitt brukt til mye, alt fra takkekort, merkelapper på julegaver, kalender og bilder på lerret. Her er et lite utvalg av hvordan jeg har benyttet bildene jeg har tatt av ham:

Takkekort etter at han ble født, bestilt gjennom MOO. Idèen fikk jeg av en mamma på barselgruppa, som hadde laget slike takkekort for datteren. Hun har denne fine bloggen.  (Akkurat denne typen kort ser det ikke ut til at de har lenger, med en fin “flik” på siden som gjør at kortet står.)
IMG_9907
IMG_9910b
(motiv laget i Photoshop, med navn øverst)

Baksiden, med klistremerke, også fra MOO.
IMG_9913b

Klistremerkene får man i en fin liten bok, det er plass til 90 stk og man kan laste opp 90 forskjellige motiver.
IMG_9902

Den fineste julegaven: en kalender med Lillegutt, laget gjennom Vistaprint.
Forsiden på kalenderen: Siluett av Lillegutt laget i Photoshop. (Bak sladden er navnet hans.)
IMG_9949b

IMG_9820
IMG_9885 IMG_9886 IMG_9887 IMG_9888

Alle i Lillegutts nærmeste familie fikk sin plass i kalenderen med karikaturtegning.
IMG_9821

Merkelapper på julegavene. Bildene har jeg tatt selv, redigert i Photoshop og med denne nettsiden, og bestilt gjennom MOO. (Det er Business Card som er brukt.) Pynten er rosa og hvite Wonderbaum fra Ahlgrens biler.
IMG_8172

IMG_8275

Jeg lagde også magneter av disse. Jeg kjøpte magnet-“ark” på Panduro og klipte til slik at magneten akkurat dekket “til” og “fra” på baksiden. En fin julegave til olde- og besteforeldre.
IMG_9891 
Foto på lerret, printet ut på vanlig papir og satt fast på lerret med decoupagelim:

IMG_9914
Printet ut på vanlig papir og overført med trelim til nature canvas.
IMG_9915

Til ettårsdagen til Lillegutt lagde jeg innbydelser av Business Cards fra MOO.
IMG_9897 IMG_9898
Bildene er redigert i Photoshop og hos BeFunky.com.
IMG_9900b
Bildet på baksiden er tatt hos fotograf Thomas Andersen.
post signature

1 kommentarer:

Marthe sa...

Så utrolig masse flott du har laget! Ble inspirert til tusen!

God helg til deg og dine:)

Følgere

Innlegg verdt å besøke:

Søk i denne bloggen

Translate

Fantastiske blogger: