tirsdag 27. april 2010
Denne helgen ble fylt med deilige dager ute i det fine været, raking av løv, laging av ved, masse kos med familien…og ikke minst; 2 x loppemarked og antikk-, brukt- og samlermarked i Vikingskipet på Hamar.

Litt seine ut av døra, som småbarnsfamilier har en tendens til å være, enterer vi det første loppemarkedet akkurat i tide, men blir stående i kø inn til parkeringen. Jeg kjenner hjertet dunke fort og blir litt småstresset da jeg ser at folk begynner å løpe – det har åpnet!!!!  En gal Stine hiver seg ut av døra på bilen og løper, hun også! På denne skolen har jeg ikke vært før, og vet ikke hvor noe er, men jeg følger magefølelsen og blir geleidet rett til stoffene. Det er kun to andre damer der og de er ikke på jakt etter det samme som meg, kan jeg observere, og kaster meg over stoffene. Det er massevis! Og jeg finner flere hjertebankstoff…50 kr for posen!

IMG_2472_edited-1

IMG_2473_edited-1

IMG_2476_edited-1

IMG_2477_edited-1

IMG_2478_edited-1

Neste loppemarked: vi kommer tidlig hit, og godt er det, for her er det nemlig lov å gå inn og plukke det man har lyst på før det offesielt åpner. Til gjengjeld er dette loppemarkedet knøttlite i forhold til det første, og har ikke mange tingene. Men jeg finner et flott stoff, noen fine bøker til Lillegutt, en gård med dyr, traktor, vindmølle, pickup og andre småting, også den til gullungen (denne kostet utrolige 20 kr) og sist men ikke minst en samling av Carl Larsson reproduksjoner. Ikke alle 12 var der, så det var litt synd.

IMG_2479_edited-1

IMG_2482_edited-1

IMG_2460_edited-2

IMG_2496_edited-1



Søndagsen antikk-, brukt og samlermesse i Vikingskipet: jeg går ca tre meter og finner en tønne jeg umiddelbart forelsker meg hodestups i. En liten tønne som er malt i en flott turkisfarge (jeg elsker turkis!), og jeg tenker at denne MÅ jeg ha, for den passer perfekt på vårt kommende kjøkken. Bonden tenker “hjelp, hvordan skal dette gå, når hun finner noe etter tre meter?!”. Men damen bak standen lar seg ikke prute med, og jeg har rett og slett ikke råd til å betale 450 kr for den, så da blir den ikke med meg hjem :(

Men jeg finner andre fine ting:
IMG_2461_edited-1
IMG_2463_edited-1En hvit skål, som også var “love at first sight”.



IMG_2465_edited-1
 IMG_2469_edited-1 IMG_2470_edited-1









En bitteliten, gammel skammel i herlig farge.

IMG_2471_edited-1Og brukte blader, som nye! Damen som jeg kjøpte disse av abonnerte på 5 (!) interiørblader, og solgte de gamle for å finansiere de nye :) Jeg jublet over en haug med “BoligPluss” – mitt favorittblad.

post signature

…………………………………………………………………………………………………………………………………………

3 kommentarer:

Marthe sa...

Så utrolig masse fint du fant deg! Jeg så også at det skulle være en stor messe i Vikingskipet og hadde nesten lyst til å droppe Stavangertur for å dra dit i stedet;) Men jeg tok til fornuften;) Den hvite skålen var virkelig unik og fin! Og den lille skammelen hadde en fantastisk patina. Nydelig alt sammen!

Joda, det gikk helt fint å være borte fra Mathea, men man kjenner det jo litt i kroppen. Heldigvis har jeg veldig flinke foreldre og de bombaderte oss med mms-bilder av den lille, skjønne:)

Ha en finfin dag!

Klem

Brigg sa...

å herrejemini så mye flott stoff du har funnet!! jeg finner aldri stoffer på loppis. kjipt altså. så jeg dro på stoff og stil i dag. lett å bruke penger der gitt. skulle heller likt og funnet slike nydelige stoffer som du har gjort! kupp!

God som Grønn sa...

Oh, my, det med bamsene er noe av det fineste jeg har sett! Kjempefin blogg du har, jeg legger meg til ; )

Følgere

Innlegg verdt å besøke:

Søk i denne bloggen

Translate

Fantastiske blogger: