fredag 4. juni 2010

Jeg har en haug av ting som jeg har funnet på loppemarked, bruktbutikker
eller finn.no som jeg har tenkt
 “Den var veldig fin – men må bare males først”.
Jeg har gledet meg lenge til å sette i gang med å pusse opp disse funnene.

Den første tingen som skulle i “ilden” var denne rammen med et flott broderi,
som jeg fant på et loppemarked i høst. Jeg kjøpte den og
mange andre rammer for 50 kr, så man kan si det kostet
en 10’er eller noe rundt der:

IMG_4711 Bildet er ganske stort, ca 50 x 50 cm.

Jeg falt først og fremst for rammen og tenkte at den måtte bli hvit.
Og etterhvert “oppdaget” jeg også det fine motivet.
Mange synes sikkert rammen er sånn passe kitchy og ville beholdt
den som den er, men jeg er ikke “helt der”.


Jeg vasket av et tykt lag med møkk, pusset med stålull (rammen er ikke i tre),
tapet over kantene av motivet med maskeringstape, grunnet med hvit
heftgrunn og malte et lag med hvit maling.
Jeg brukte sprossepensel på utskjæringene og rulle på sidene.

Slik ble resultatet:

 IMG_5904  IMG_5908















IMG_4711_edited-1
IMG_5909_edited-1















Jeg gleder meg til å få det opp på veggen i det nye huset!

Og jeg gleder meg til å fortsette på de andre tingene.
Rammer, hyller, spisestue, sjenker og diverse småmøbler skal
(forhåpentligvis) males før vi flytter inn i huset.  (Phu!)


Ønsker alle en flott helg!

Underskrift oppussing_edited-1

7 kommentarer:

kjersti sa...

Så søt den ble...:)
Utrolig hva litt hvitfarge kan utrette!

Nyt helgen,
klem Kjersti

Minka sa...

Så flott den ble, og så gøy å flytte inn i nytt, innrede og dille og dalle..klems..

Kaspara sa...

Hei Stine
Synes både rammen og motivet inni var fint! Jeg er så glad i slike fuglebroderier. Det ble "rent" og fint med den hvite rammen synes jeg.
I dag har jeg vært på loppis og handlet en liten minislagbenk til guttas lekehus samt to små bord. Kort sagt; mer oppussingsarbeid!
Ha en fin helg!
Stor hilsen fra kaspara

Stéphanie sa...

I adore !

nadja sa...

Fiiiiint!

Anette sa...

Dn ble nyydelig!Utrolig hva hvitmaling kan gjlre med ting!:)

Ingunn sa...

Den ble kjempesøt. Jeg tenkte; den må jeg kjøpe av deg. Helt til jeg leste videre: jeg gleder meg til å få det opp på veggen i det nye huset. Så da sier jeg i stedet: jeg gleder meg til å se den på en av veggene i det nye huset :)

Følgere

Innlegg verdt å besøke:

Søk i denne bloggen

Translate

Fantastiske blogger: