søndag 4. mars 2012









Jeg deltar i NIBs utfordring hvor man skal vise hvem man er..
...altså interiørmessig.

Et stilleben viser hvem jeg er,
og jeg skal forklare litt nærmere hva
de forskjellige elementene betyr.




 

Kameraet først..
Min store interesse er å fotografere!
Og jeg håper det etterhvert også vil bli mitt levebrød.
Jeg har akkurat sagt opp jobben min som lærer.

Fotokonkurranse-siden Øyeblikk har blitt til
gjennom min og Marielles fotointeresse.

Kameraet er kjøpt på en bruktbutikk :)







Klokka.
Den symboliserer mye.
Jeg elsker pasteller, hele stua er full av pasteller.
Jeg elsker også brukfunn, og klokka er et slikt.

Klokka tikker hele tiden, tiden går så fort, særlig etter at man har fått barn. Men når klokka er sju, og Lillegutt er lagt,
kan jeg synke ned i stolen med laptopen i fanget, og kose meg med blogging, bilderedigering, Pinterest og annet moro.









Blomstene.
Friske blomster i en vase..hvem kan motså det?
Et nyttårsforsett; kjøpe flere blomsterbuketter og pynte opp :)

Jeg har fått et annet forhold til blomster etter at pappa døde
for litt over to måneder siden.

Da jeg kom hjem fra Trøndelag og så den nydeligste buketten med blomster fra Høytrykk stående på bordet, da visste jeg at det kom til å gå bra med meg..at livet skulle gå videre uansett..
Det kom mange flotte buketter i ettertid også.


En frisk start, nytt håp og en ny vår!



Fargen, som heller mot mintgrønn, er min absolutte favorittfarge.





Bildet av meg og Lillegutt.
Profilbildet mitt på bloggen, et bilde jeg elsker.
Holdt litt i bakgrunnen i stillebenet,
fordi jeg ikke liker å være så personlig på bloggen,
samtidig som jeg var veldig personlig i dagene etter pappas død.

Festet med festlig tape. Litt sånn etter at alle andre har
fått dilla på tape, ja da begynner jeg ;)







Alt sammen plassert inne i en eske av "sølv",
min egne lille verden, slik bloggverdenen er,
hvor jeg stenger alt ute og bare gjør det jeg synes er morsomt.

Hvor man later som om alt er ryddig og ordentlig,
når det egentlig ikke er det,
hvor alt er støvfritt og skinnende,
og alt har "sølvkanter",
selv om det ofte er kaos utenfor ;)
I hvertfall her hos oss.



En eske med spennende og kreative mønstre,
der alle farger reflekteres...






En eske kjøpte på billigsalg,
sammen med vasen blomstene står i.
Jeg ELSKER salg!





Dette er meg.......






27 kommentarer:

Hege Morris sa...

Kjempefint som vanlig! Så flink du er! Lekre bilder. Lykke til!
klem Hege

Livet under Skriua sa...

Så flotte bilder! Og føler jo nesten at jeg kjenner deg etter å bare ha lest dette ene innlegget - så godt skrevet også :-)

Høytrykk sa...

Å, for et nydelig bidrag, Stine! Så fint å lese tanken bak de forskjellige elementene. Gjennomtenkt og gjennomført. Og nydelige bilder som alltid!

Ha en fin lørdag, kjære du. Ute skinner sola allerede. :)

MøbelPøbel sa...

Et flott innlegg, med elementer jeg gjenkjenner fra bloggen din (for et år siden burde du kanskje hatt med en settekasse..hihi;, og s/h-bildet ditt liker jeg så godt<3

God helg til deg vennen

dryss sa...

Wow, Stine, for et fantastisk og "reflektert" bidrag! Vakre ting med en veldig fine og personlige historier! Jeg hadde ikke fått med meg at pappaen din døde - kondolerer så mye. Det er forståelig at en slik hendelse vil påvirke en som person. Ønsker deg en kjemefin og innholdsrik "vår":-)

My Dream sa...

hei, så fint bidrag, denne bloggen var ny for meg!! :) så legger meg til jeg. koselig blogg med fine bilder... jeg har kun blogget i 2 mnd, åååå så inspirert jeg blir!! Neste på lista mi er å kjøpe skikkelig kamera... har kun eit rosa lommekamera... :/...

Kanksje vi sees inne hos meg? jeg er og med i konkurransen, kjempe gøy å delta!! :)

Hilsen Diana.

Ella sa...

Hei hei!
For et nydelig skrevet innlegg :)
Personlig, uten å være for personlig, om du skjønner hva jeg mener :)
Bildet av deg og lillegutt er nydelig, og kreativt med å ta bildene inni en boks. Syns du virkelig klarte denne utfordringen, både i bilde og tekst. Lykke til :)
Klem fra Ella

Fru Andersen sa...

For et HERLIG innlegg Stine, det rommet mye! Og ja det er veldig deg synes jeg! Fine, kreative, gode, tenksomme og morsomme Stine som jeg har blitt så glad i. <3 En frisk start, nytt håp og en ny vår! <3

Bildene var kjempefine! Og sølvkassen.....perfekt hos deg!

Ha en fin dag, kanskje vi kan "frese" til noen bruktbutikker til uka;-) Klem!

Signe sa...

Et nydelig bidrag Stine, flink er du!

Og så fine bilder som du tar så er jeg sikker på at du kommer til å få det til og å kunne leve av fotograferingen en dag. Just hang in there :)

En finfin lørdag til deg,
Signe

Skjerstad sa...

Et veldig fint og rørende bidrag :)
Janne

Svenja sa...

wow stine, this is such a pretty picture. perfect :)
i loce the clock and old camera and the picture of you :)
wish you good luck!
hugs, svenja

Ingeborg sa...

Virkelig nydelige bilder som sammen med en kjempefin tekst, gir et fantastisk innlegg:)

Anonym sa...

Nydelige bilder!

DU er så flink :)
Lekker den lille klokka...

..kose deg videre i helgen!

STOR
KLEM

Marianne With Nor sa...

Fantastisk bidrag!! Vakre ting og nydelege bileter.
Heier på deg:)

Får sjå om eg klarer å lage eit bidrag og, men der la du lista høgt hihi.

Håper dokke har ei fin helg, det har vi!
Stått på slalom med veslegut og no styrer vi på i heimen - alltid mykje som skal gjerast her..!

Klem Marianne

Yldi sa...

Du tar så FIIINE bilder!
Gøy med bilder som representerer personen bak :)
Det profilbildet ditt er bare herlig!
Både du og lillegutt er så nydelig.
Jeg har fått kjolen min nå... ;)
Den er fiiiin! Men litt stor, tok i litt på målene for jeg tenkte det var bedre at den var for stor en for liten... Skal få en sydame til å ta den inn litt. Også skal jeg vise den fram etter bryllupet... Må jo holde den litt hemmelig ;) Men den er FIIIIN! Takk Takk Takk igjen for tipset!
Klem!

Bringebær sa...

Herlig innlegg! Du fikk sagt veldig mye om deg selv på liten plass...Veldig tøft gjort at du sier opp jobben... Du har alle forutsetninger for å leve av fotointeressen!

Fargevandring sa...

Nyydelige bilder....ønsker deg lykke til i konkurransen:-)

Unknown sa...

Hyggelig å bli litt bedre kjent med deg Stine :)
Lykke til i utfordringen!

//Beate

PS: Diggbart med den esken din! Supersmart! :)

deconordic sa...

Fine bilder!! Særlig det av deg og lillegutt, helt nydelig. Klem

(eddas) sa...

Fine bilder og fin forklaring:)
ha en fin kveld
klemklem

Randi sa...

Ja, det her var deg :) Og jeg liker deg og bloggen din så godt!! Lykke til i utfordringa! KLEM.

Duse Pasteller sa...

Kjempefint bidrag!!
Lykke til!
Klem, Janni:9

Heddas gode grunner sa...

Herlig! Flott skrevet og beskrevet -og et lekkert bidrag! Lykke til :)

Svenngården sa...

Utrolig fint bidrag, Stine :)
Dette var så absolutt deg! Og så flott at du forteller tanken bak alle tingene :)

Håper du har en fin kveld
klem

Natalie sa...

Så fint innlegg og fint skrevet :) så bra du deltar på min give away!:-) ha en fin søndag videre! :) Natalie

Min Lykke sa...

Nydelig stilleben - likte alt jeg!!:)
Ha en flott kveld
Klem fra kristin

tonje boganes sa...

Vakkert bidrag, Stine! Det første bildet var nyyyydelig! Og det bilde du har av deg og lillegutt er så herlig! Stråler kjærlighet!
Tusen takk for galleriplass på Øyeblikk. Ble så glad!
Ønsker deg en fin søndagskveld
Barna er i seng og jeg tar meg en liten bloggrunde.
Klem Tonje

Følgere

Innlegg verdt å besøke:

Søk i denne bloggen

Translate

Fantastiske blogger: