torsdag 9. februar 2012






Nest etter pynting av huset (del 1)
er vel kaker det viktigste når man feirer bursdag, ikke sant?














I min familie er det slik at èn
kake overhode ikke er nok.
Nei, her skal det virkelig
bakes når man feirer!

Dermed bakte både jeg og
mamma til den store gullmedaljen..










Jeg bakte gulrotmuffins (det gjør jeg alltid),
og oppskriften på muffinsene kan du finne HER!

Muffins dekorert med tape festet på tannpirkere til voksenselskapet...
Og med tapet til barneselskapet..
(Alle muffinsformene er fra Søstrene Grene.)













De ble plassert på mitt nye, hvite muffinsstativ,
kjøpt i Trøndelag da vi var der sist.













Jeg lagde også ugle-sjokoladekake
i en ugleform som jeg fant på loppis:











Og jeg lagde gelè i former som
jeg fant for litt siden
(sammen med den vårlige stolen).

















I tillegg pyntet jeg bordet men
noen søte krukker med lokk,
men litt godteri...













Mamma bakte pavlova
(som jeg ikke rakk å fotografere
før den var borte omtrent - farlig god!), krydderkake, cookies og "kokosbollekake",
som jeg kaller den.










Mamma har bakeblogg, så sjekk ut
cookiesoppskriften HER om du vil!







Kokosbollekake (eller skumkake) ba jeg
alltid om til bursdagen min da jeg var liten.
Så det måtte bli en
slik til Lillegutt sin også.












Oppskriften får dere her:





















Fin torsdagskveld til dere!










19 kommentarer:

Banebakken sa...

Mmm.. så masse deilig!
Vann i munnen : )
Gleder meg til lille persilles
første bursdag, selv om det ikke
er før i juni. Planlegging allerede
i gang!

Håper du har en fin torsdag,
fine-Stine : )

Klem,
Maria.

Gro sa...

Alt ser jo superdeilig ut! Da jeg var liten laget mamma kokosboller til oss. Jeg fikk oppskriften, men det er jo så utrolig mye søl og masse jobb. Enklere med hel kake, tror jeg. :-)

Kristin:) sa...

Hahaha! DEN kaka får jeg av mamma hver eneste bursdag! Enda jeg er blitt 31! EN vinner på bursdagsbordet! :) Så ut som dere hadde mye godt! :)

n i n a s hjem sa...

Mmmmmmmmmmmm.....!!!
Say no more!
Kommer gjerne på kaker hos deg en gang, hehe :D
De så nyyydelige ut.
Fikk lyst til å prøve meg på en kokoskake.

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Det ser så fantastisk godt ut. Innbydende! Takk som deler fine bilder med oss ;)

Lillekatt sa...

nam, så masse godt!!

Svenngården sa...

Kunne virkelig ønske at jeg likte å bake! Alt ser såå godt ut! :)
Lurt med de glassene med godteri :)

God helg, Stine!
Klem
-Amalie

Den Grønne Baljen sa...

MMMm dette så virkelig godt ut... herlige muffins..måtte jo bli et perfekt selskap dette..

God fredag

kersti9n

Mie fra Mies Mirakler sa...

Nammetinamnam! jeg må til trondheim og få meg muffinsstativ, hehe. Den kokosbollekaka er jo simpelthen genial til mine to melkeallergikere da! Takk for at du deler ♥ Gutten min har jo snart bursdag så kanskje det blir kokosbollekake da :) kjekt å overraske gjestene med en ny vri! *♥*

Tine i Rosablokken sa...

Kokosbollekaken måååå jeg prøve å lage. Mamma hadde dilla på kokosboller da hu var gravid med meg, og jeg har alltid vært gal etter kokosboller! Perfekt oppskrift! Og så mye annet herlig det var p bursdags bordet, liker at du har funnet vintage kakeformer :) ha en fiiiin helg :D

Vingesus og Julebrus sa...

Så masse flotte kaker! Falt helt for kokosbollekaka med kjøretøy på.
Og herlig pynting til bursdagen i innlegget under: )

God helg! KLEM!

Fru Andersen sa...

Mmmmm, skumkake, det var skikkelig poppis da jeg var liten også! Standar i alle barneselskaper, men stakkars mamma, hun fikk ikke til den kaken, hihi, så selv om hun lagde sjokoladekake, gele, boller og gulrotkake til våre bursdager mobber vi henne fortsatt fordi vi ikke fikk skumkake da vi var små;-)

Klemmer!

Kari Anne Marstein sa...

heldige Lillegutt !

Susanne sa...

åååh, dette så jo utrolig godt ut!
Ja for en heldig prins du har :o)
Må jammen ta å prøve ut jeg også ved neste bursdags feiring! NAM!

Veronica sa...

Så mye godt.
Flinke, flinke bakemestere!
klemmer

Anonym sa...

kokosbolle kake - åååh husker så veldig godt det - ja jeg savner kokosboller og spiser NOEN av dem når jeg er hjemme i Norge en tur - farmoren min lagde blotkake medkokosboller oppå hun...
Foresten hva heter de bokstavene du har brukt???

Marianne With Nor sa...

Mmmm her var det mykje godt!!! Flink du er.
Kjempefine bilder, som alltid.

Ha ein fin dag:)

Klem Marianne

Myke minutter sa...

Så utrolig koselig bursdag! :) Her er det også innspurt til bursdagsfeiring. I går fant jeg fin pynt på Søstrene Grene :) Og i vår familie bakes det også masse til store anledninger! Klemmer

Pernille Ulrikke sa...

å så mye deilig!! Og skumkaka skal jeg prøve meg på! Fy flate den så virkelig god, en kake etter min smak :D Så flink du er =)

Følgere

Innlegg verdt å besøke:

Søk i denne bloggen

Translate

Fantastiske blogger: