lørdag 15. desember 2012




I dag er det akkurat et år siden pappa og 
samboeren kom kjørende nedover til oss..
Pappa som bare noen uker tidligere hadde 






Selv om vi hadde snakket på Skype nesten daglig, var jeg ikke forberedt på at pappa allerede var så forandret, utseendemessig...
Tynn, gusten i ansiktet, forandret hudfarge,
og ikke minst en gange som viste at han hadde enormt mye smerte..
Men det var ufattelig deilig å 
endelig kunne gi han en klem!







Jeg så veldig godt at han var veldig syk,
men jeg kunne ikke i min fjerneste fantasi forestille meg at han skulle dø bare litt over en uke etter at han kom til oss,
den dagen for et år siden...






Jeg har egentlig gruet meg til julen,
men bestemte meg tidlig i desember at jeg rett og slett skulle sette fokus på èn positiv ting på bloggen, hver dag i hele adventstiden...min egne lille julekalender.
Det hjelper, faktisk!






I dag gleder det meg at vi har solgt juletrær til mange fine folk 
og herlige barn. Barna har kosa seg skikkelig med aking!

Bildene er tatt i fjor.




23 kommentarer:

Kine sa...

Klem til deg <3

Fairy Nuf sa...

Huff så utrolig trist. Jeg mistet selv mamma da jeg var 20. Pappa fikk i vår kreft, men heldigvis klarte de å operere det bort. Man får plutselig en påminnelse om at livet er så skjørt, og hverdagsproblemer blir med ett så små. Man må jammen meg bruke tiden man har godt, sammen med de man er glad i. Ønsker deg en fin adventstid selv om jeg kan forstå at det kan være trist!

Klem fra Ingrid

designhund sa...

fine deg <3

InstatreffNorge sa...

Kan ikke forestille meg hvor
vondt det er...
sender deg masse gode juleklemmer
og syns det er nydelig å tenke på
en positiv ting hver dag.
Det skal jammen jeg gjøre også.
Har så mye å være takknemlig for:)

Klem Lise

Syrinveien 3 sa...

Fint skrevet og nydelige bilder som alltid!!

Kathrine 'Glimt' sa...

en god klem til deg fra meg. <3

Lisette sa...

Julen er nok veldig spesiell for deg, Stine. Og synes du har valgt og takle sorgen nå i julen på en fin måte...tror ikke det må være en verre smerte en og miste en forelder. Som om endel av deg dør...slik tenker jeg, men livet på gå videre, og det er sant. Du må leve for deg selv og sønnen din, og ikke minst for din gjenværende familie. Jeg skal tenke på deg, og håper og tror at din far ser ned på deg og smiler.

små øyeblikk med cams sa...

Varm klem til deg <3

Svenja sa...

perfect pictures :))

Unknown sa...

Nydelige bilder, Stine. Tenker på deg, og sender en god julekos til deg!

Annfrid sa...

Du er sterk, du er modig og du er ei flott jente. Jeg er sikker på at du hadde en far som var veldig stolt av deg. Ta vare på de gode minnene og kos deg med de nye øyeblikkene som livet glede.

Klem fra Annfrid

tonje boganes sa...

Hei Stine
Sender deg mange varme tanker i dag.
Håper julen blir god. Synes det er bra det du gjør; å fokusere på noe positivt hver dag. Godt å høre at det hjelper.
God klem til deg

HEGEMOR.COM sa...

Kondolerer så masse med pappaen din! Så trist!
Du er god som har den fine innstillingen likevel:) Sikkert ikke lett!
Superlekre bilder her:) Fant deg i dag;)

Laura sa...

Bra at du setter fokus på det positive <3
Som du så av kommentarene på facebook så er vi mange som deler det samme. Jeg har også valgt å fokusere på det positive :) God natta klem fra meg

Fru Andersen sa...

Gode Stine, skjønner godt at denne julen kan bli vanskelig for deg. Husk at det bare er å stikke innom om du trenger en "lufte-tur", jeg er her <3

Gleder oss til å finne juletre hos dere i morgen!

Klemmer!

Sukkertøy for øyet sa...

Sender deg og din famile en masse gode tanker.
Jeg skjønner hva du går igjennom. Har selv mistet en pappa og en bestemor tett opp til jul. Selv om det er mange år siden, er det fortsatt vanskelig. Tror det du sier med å fokusere på det positive og de små gledene er veldig fint og riktig :)

Ha en så fin søndag du bare kan Stine!

Klem Ida Susanne

ingrid sa...

Det gjorde vondt å lese dette innlegget, og føler så inderlig med deg Stine. Syntes du er fantastisk som klarer å gjennomføre glade-tanker- adventstiden, og så fint at du syntes det hjelper litt! :) Skjønner at det blir trist i jula med pappaen din borte, men husk at dem vi har i hjertene våre Aldri blir ordentlig borte. Stor klem til deg.

Unknown sa...


Takk for at du deler. <3

Varm og god førjulsklem til deg


Stinemorღ sa...

Fine ord - det er viktig å ha fokus på de gode tingene også. Jula kan være en vanskelig tid etter at man har mistet noen...
- sender deg en god og varm klem

Marianne With Nor sa...

Klem til deg!

Anette Willemine sa...

Skjønne deg, Stine. Gode tanker til deg fra meg.
<3

Anette Willemine

Unknown sa...

Hjertesukk!

Min Lykke sa...

Godeste, snilleste du!!
Min beste venninne mistet moren sin på julaften for 3 år siden. Hun grudde seg også til den første jula men fant ut at det ble en svært god og koselig julefeiring hvor de brukte tid på å minnes henne og mimre om alle hennes gode sider og historier. Viktig å ta vare på hverandre, spesielt i jula!
Sender gode tanker og varme klemmer:)
- Kristin

Følgere

Innlegg verdt å besøke:

Søk i denne bloggen

Translate

Fantastiske blogger: