fredag 21. september 2012




Når man plutselig har barnehagebarn som skal ha med seg matpakke
hver dag, og som i tillegg ikke er den flinkeste til å spise,
så hjelper det veldig om man lager matpakken ekstra fin...

...eventuelt kan man si at man legger ekstra mye kjærlighet
i det man gjør ❤




Matpakken hans på torsdag:






Tre hjertebrødskiver med hjerteskinke og tykk hjerteost. 
Druer og biter av vannmelon.
Blafre-matboks og rice-bokser fra Lykkefryd.



Matpakken hans i dag:




Fire små hjertebrødskiver med ost og skinke, trekantede biter av melon og druer delt i to. 
Matboks fra Tamo.


(Og dersom du blir provosert, og mener både det ene og det andre om hvordan dette går utover selvfølelsen til de som dessverre ikke har tid til å lage slike matpakker, så ta og les DETTE HER!)





Ønsker dere en riktig god (matpakkefri)helg,
så er det på'n igjen med fine, kreative matpakker på mandag ;)



17 kommentarer:

Carmen sa...

yummy!! what a pretty lunch box! ;)

ingrid sa...

Kul matboks! Og maten så veldig god ut. Så flink du er. (håper han spiste opp nå da?;)

Kaspara sa...

Heisan Stine
Så skjønn mamma du er, masse kjærlighet i de matboksene! Veldig fristende så de ut. Jeg vrir også hjernen for å finne på gode matpakker til to gutter som spiser kun en skive til frokost og det tar gjerne en halv time å få i seg.
Glad helg til deg, Stine!
Klem fra Kaspara

Anonym sa...

Så fine matpakker,såg knallgodt ut:)eg og gjere litt meir ut av matpakker for eg veit at ein heil skuledag med ei niste som ikkje frister er ikkje bra,for mat er viktig for å klare dagen:)

Ei nydelig helg til deg!
Klem

Min Lykke sa...

Tommelen opp for spennende matpakker som oppmuntrer barn til å spise sunt og variert!! Flink er du!!
Ha en flott kveld og ei god helg!
Klem fra Kristin

Anonym sa...

De så veeeldig gode ut. Kjenner jeg fikk et akutt behov for vannmelon :)

Anonym sa...

Utrolig koselige og spennende matpakker du lager:)
Dette må jo bare falle i smak:)
Nydelige bilder:)
Ha en herlig uke
Klem Merete

Love Peace Pionies sa...

Fantastisk matpakke. Fryd for øyet:) Det glir lettere ned tenker jeg!

Fantastiske bryllupsbilder!! Du er bare så flink!!

god helg <3

klem

Katla sa...

Fine, gode, sunne matpakker har blitt nye hobbyen min. EEEElsker det :D Synes dine var kjempe fine, i og for seg veldig enkel mat men servert på en fin og morsom måte. Ungene mine er i hvertfall veldig fornøyde med sånne matpakker, spiser opp alt og takker for at jeg har laget fine og gode matpakker så da ser jeg ingen grunn for ikke å gjøre det :D

Brunt sukker sa...

GOD KVELD SKJØNNE STINE:)
HERLIGE MATPAKKER !
JEG HADDE STORKOST MEG OG SPIST OPP RUBBEL OG BIT:))
KLEM FRA ELI:)

Pernille Ulrikke sa...

Fine matpakker!

Jeg er selv student og må ha med matpakke hver dag - og det er ufattelig umotiverende og spise en kjip brødskive med svettost og slapp agurk!

Det er så mye blest om at barn har aldri vært så usunne som nå. Men når man prøver å ta tak i problemet og gi barna tilgang til sunne, artige og motiverende matpakker så skal man skape blest om det også? Så utrolig unødvendig..
Jeg rekker ikke å lage en super spennende matpakke hver eneste dag, men vis jeg planlegger litt så er det ikke noe problem å få til minst 3 gode matpakker i løpet av en skoleuke.

Har du "Den lille matpakke boka" av Susanne Kaluza? Kjempe inspirerende bok som ikke bare har fine bilder av fine matpakker, men utrolig mange gode tips til sunne ting man kan variere med :-)

huff, dette ble langt.
GOD HELG!

Veronica (Villa Wegner) sa...

Hahahahaha! Må le! Jeg står selv og trykker pepperkakeformer i brødskiver og fiskepudding, lager fruktspyd,pakker middagsrester, kutter grønnsaker i stenger og setter opp "matpakke" som tema på årsplanen til klassen min. Allikevel spiser hun nesten ingenting i bhg. Snufs! Må få ta i den nederste matboksen din. Den var kjekk.

Marianne sa...

Jeg tror nok alle egentlig har tid til å trykke ut hjerteformede brødskiver, så de som spyr ut eder og galle over mamma'er som velger å lage litt mer kreative matpakker gjør det vel av samme grunn som de som klager på rene hjem, velkledde barn, cupcakes og andre fjonge ting som folk velger å bruke tid (og penger) på; misunnelse og en generell usikkerhet på seg selv og sin rolle.

Selv lager jeg helt ordinære brødskiver og kommer til å fortsette med det. Men så har jeg også et barn som spiser det han får, og da blir heller ikke bekymringen for denne matpakka særlig stor.
Så er også planen at Kasper skal begynne å smøre sine egne matpakker etterhvert, og om han da vil finne fram pepperkakeformene må han gjerne det :)

Det viktigste er vel å sørge for at barna får sunn og variert kost; om den kommer i hjerteform eller ei må være opp til hver enkelt. Tipper EA er superfornøyd med din løsning hvertfall :)

top of the moon sa...

Fantastisk matpakke!
Frisk opp matpakken-alle kan det:-)
Gjør det kvelden i forveien-no stress
Jeg vil også få tak i den nederste batboksen-superlur

Balderblom sa...

Mmmm... Matpakker! :)

Herlig med farger, former og variasjon!



Fru Andersen sa...

Så fine og GODE matpakker!

Skjønner godt at du legger litt innsats i matpakkene, det må jo være sååå stas å åpne en slik matboks! Og når lillegutt kan være småspist er det nok med på å øke matlysten ja når maten ser innbydende og "overkommelig" ut.

Jeg lager litt ekstra ut av matpakken ca en gang i uken, men ellers blir det sammenlagte skiver med leverpostei ;-)

Morsomt at du linket! Den dagen jeg skrev innlegget var fb-min full av folk som irriterte seg over "fjonge matpakker" , jeg skjønner IKKE at det er et problem!

Klem på du!

Mamma Tamo sa...


Du er bare så flink:) Fantastisk matpakke!
Klem fra mammatamo

Følgere

Innlegg verdt å besøke:

Søk i denne bloggen

Translate

Fantastiske blogger: